Wat zijn de digitale trends van 2022

Vanaf het moment dat internet was geïntegreerd volgen technologische en digitale trends elkaar in razend tempo op. In onze blog van vandaag bespreken wij de technologische trends van 2022. Hierdoor ben jij voorbereid op datgeen wat komen gaat of kun je juist inspelen op de komende trends. Hieronder lees jij onze top 4:

De metaverse

De meest vernieuwende en innoverende trend van 2022 is de metaverse. Het samenvoegen van de hybride, digitale en fysieke werelden is en wordt steeds populairder. Zoals velen zeggen: het is een revolutionair keerpunt in de evolutie van het internet. De metaverse wordt vandaag de dag al veelgebruikt en er zijn al enkele platformen die metaverse actief inzetten, zoals The Sandbox en CryptoVoxels. Ook sturen grote merken op de metaverse, zoals virtuele evenementen, winkels en of modeshows. Onlangs gaf H&M een voorproefje.

NFT’s

Het woord van eind 2021 en het begin van 2022, namelijk NFT’s. Non-fungible tokens zijn vanuit het niets totaal geëxplodeerd in populariteit en vooral in waarde. De digitale assets gaan voor vermogen over de digitale toonbank. Wellicht dat je ooit wel eens een NFT voorbij hebt zijn komen in de vorm van een aap.

Naar verwachting zullen NFT’s hun bestemming en dan vooral de waarde op lange termijn vinden tussen de kunsteconomie en gaming-industrie. Ook zal de verwachting zijn dat er dit jaar verschillende wetten en regelgeving voor het eigendom van alle digitale assets ontstaan.

3D

Wij verwachten dat 3D nog meer zijn weg zal gaan vinden in de digitale wereld. 3D dat vooral wordt ingezet voor het presenteren van producten en of diensten. Metachef is specialist in de 3D food sector. Je kan ook je eigen producten samenstellen met je klant middels een 3D configurator. D.m.v. 3D komen producten online als het ware tot leven. Waardoor je professionalisme uitstraalt, extra waarde en een gevoel creëert voor de klant.

AI

Ai ook wel kunstmatige intelligentie of artificiële intelligentie genoemd is een trend van de laatste jaren. Waar robots vroeger alleen nog maar in films voorkwamen zijn ze vandaag de dag werkelijkheid. Ze zijn van ideeën tot waardevolle bezittingen ontwikkeld die de maatschappij ondersteunen. Kort door de bocht, maar dat is kunstmatige intelligentie. De wereldwijde markt van AI ligt nu op 25 miljard en kan tegen 2030 oplopen tot 260 miljard dollar. Een aanzienlijke stijging. We kunnen AI onderverdelen in 4 categorieën, namelijk conventionele industriële robots, stationaire diensten, mobiele diensten en automatische geleide voertuigen.

We hebben hierboven onze top 4 van 2022 omschreven. Wij kijken met gezonde spanning en nieuwgierig naar iedere trend. Wij verwachten dat de één in 2022 verder zal gaan exploderen, waarbij de ander stabiel de trend zal voortzetten.

Geef een reactie