Voordelen van het runnen van een online coaching bedrijf

De technologie van vandaag heeft ons de mogelijkheid gegeven om als nooit tevoren contact te maken met andere mensen en heeft het runnen van een online coaching bedrijf tot een haalbare optie gemaakt. Wanneer technologie correct wordt gebruikt, verhoogt dit het potentieel van succes voor uw coachingsbedrijf. In de afgelopen jaren heeft ongeveer de helft van de kleine bedrijven in de VS hun klantenbestand uitgebreid door online aanwezig te zijn. Laten we eens kijken naar enkele voordelen van het opzetten van een online coaching bedrijf.

Een wereldwijde aanwezigheid

Technologie stelt u in staat om verbinding te maken met klanten overal ter wereld. Klanten kunnen life coaches van heinde en verre vinden. Ze hebben de mogelijkheid om een ​​coach te vinden die perfect bij hen past om mee samen te werken. Dit is een groot voordeel voor coaches die gespecialiseerd zijn in specifieke niches. Een online coach zijn, maakt het voor niche gerichte coaches gemakkelijker om hun ideale klanten op de markt te brengen.

Coaches kunnen een stam leiden

Je hebt misschien gehoord van de term ‘stam’ die tegenwoordig in het bedrijfsleven wordt gebruikt (zoals in het boek van Seth Godin met dezelfde titel ‘stammen’). Het is wanneer gelijkgestemde mensen verbonden zijn met elkaar, een idee of een leider. Als coach kun je je invloedssfeer vergroten en mensen begeleiden om hun leven positief te veranderen door een stam te leiden. Veel eigenaren van online bedrijven hebben blogs die een verbinding onderhouden met klanten en klanten die ze regelmatig volgen. Coaches kunnen dezelfde strategie gebruiken om een ​​loyaal klantenbestand op te bouwen.

Meerdere manieren om met klanten te communiceren

Er zijn verschillende manieren om met klanten te communiceren. Face-to-face coaching sessies zijn geweldig. Ze zijn echter niet mogelijk als u het volledige bereik van potentiële klanten wilt bereiken die u nodig hebben. Als je niet in staat bent om klanten persoonlijk te ontmoeten, zijn er verschillende manieren om ze efficiënt te coachen met behulp van een van de hedendaagse communicatiemiddelen:

 

  • De telefoon – Dit is het meest voor de hand liggende hulpmiddel om coachingsessies op afstand te houden. Een telefonische coaching sessie mag niet worden gedevalueerd in vergelijking met een persoonlijke sessie. Het is beter voor een cliënt om coaching te krijgen van iemand met wie ze op afstand resoneren, dan gecoacht te worden door iemand met wie ze niet resoneren, face-to-face. Het hebben van een oprechte band met een cliënt is krachtig voor de coachingsrelatie.
  • E -mail – Dit mag niet worden gebruikt als een exclusief communicatiemiddel. Maar door het gebruik van e-mailberichten kunt u kansen creëren die klanten aanmoedigen om de tijd te nemen om na te denken over hun denkprocessen en doelen, terwijl ze schrijven wat ze willen zeggen. Sommige coaches gebruiken e-mail als een belangrijke manier om te communiceren, te coachen en doorlopende verantwoordelijkheid en ondersteuning te bieden tussen telefoonsessies.
  • Tekstberichten – Ook niet iets dat exclusief mag worden gebruikt; sms-berichten maken spontane communicatie mogelijk die een klant kan helpen verantwoordelijk te blijven voor het krijgen van dingen gedaan en de voldoening te voelen van het delen van het nieuws over de voltooiing ervan. Dit komt steeds vaker voor, dus u moet deze weg overwegen voor sommige klantcommunicatie.
  • Videochat- en spraaktelefoondiensten – Diensten zoals Skype, Google Hangouts en GoToWebinar zorgen ervoor dat online coachingsessies bijna net zo interpersoonlijk zijn als persoonlijk contact. Door dit soort technologie te leren gebruiken, kunt u een sterke coaching aanwezigheid creëren in het leven van uw cliënten die op afstand zijn.

De vrijheid om te reizen of niet te reizen

U kunt uw online coaching bedrijf overal mee naartoe nemen. Als u over de juiste tools beschikt, kan uw bedrijf zo mobiel of stationair zijn als u zou willen. U bent vrij om vanuit huis te werken en hoeft niet te pendelen naar een afgelegen kantoorlocatie. Aan de andere kant kun je tijdens het runnen van je bedrijf ook uitgebreid reizen.

Een veelzijdig online coaching bedrijf

Door een combinatie van communicatiemiddelen te gebruiken, ontstaat een veelzijdig online coaching- en opleidingsbedrijf zoals AVK. Wanneer deze ten volle wordt gebruikt, zal technologie de manier waarop u coacht aanzienlijk verbeteren. Wees er creatief mee. Gebruik bijvoorbeeld apps en Google Formulieren en samenwerkingsdocumenten om klanten te helpen bij het bijhouden van hun fitnessdoelen of om hun tijdmanagementvaardigheden te verbeteren.

We zijn al op veel manieren en door zoveel technologie verbonden met potentiële klanten. Je moet er gewoon op inspelen. Schroom niet om technologie te denken dat het onpersoonlijk is. Het is eigenlijk precies het tegenovergestelde. En als het strategisch wordt gebruikt, kan het je helpen om online een geweldige coaching praktijk te ontwikkelen, met innovatieve coaching methodologieën. Ben jij ook geïnteresseerd in een online coaching? Bij AVK bieden we naast persoonlijke online coaching d.m.v. een strippenkaart, ook klassieke trainingen, online trainingen en e-learnings aan. Bekijk dan snel al onze trainingen op onze website!

Geef een reactie