Wat is linkbuilding precies en hoe werkt het efficiënt?

Linkbuilding is een methode voor zoekmachineoptimalisatie die je positie in zoekmachines verhoogt. Een van de belangrijkste manieren waarop algoritmen van zoekmachines de relevantie van een pagina beoordelen, is door middel van links. Een groot aantal links naar een website suggereert dat website waardevol is. Zowel externe als interne links kunnen helpen de zichtbaarheid van je website te vergroten. Je hoeft linkbuilding niet alleen te doen. Je kunt contact opnemen met linkbuilding bureau Adbull B.V. die gespecialiseerd zijn in linkbuilding. Ze bieden pakketten met redelijke linkbuilding prijzen die je zullen helpen om je zakelijke doelen te bereiken.

Wat is belangrijk bij linkbuilding?

Populaire sites gebruiken meer externe links en daarom verschijnt Wikipedia vaak bovenaan de zoekresultaten omdat er veel websites naar zijn gelinkt. Verbindingen van gerelateerde sites worden lokale populariteit genoemd. Een voorbeeld hiervan is wanneer je een schoenenwinkel hebt en een prominente blog over schoenen sluit daarop aan. Zoekmachines begrijpen dat je website een uitstekende bron is voor schoenen wanneer iemand naar je schoenenwinkel linkt. Dit kan alleen als ze zoekwoorden zoals  “schoenenwinkel” als ankertekst gebruiken. Zoekmachines kunnen echter spam praktijken herkennen als de ankertekst die bezoekers naar een website leidt herhaaldelijk dezelfde trefwoorden gebruikt. Google kan de waarde van je site alleen bepalen op basis van het aantal links dat deze heeft. De realiteit is dat je uitstekende inhoud nutteloos wordt als niemand naar je website linkt. Dit betekent dat de zoekmachines zoals Google je site niet zullen zien als iets dat waarde heeft. Zoekmachines hebben geen idee hoe waardevol je site is omdat ze geautomatiseerd zijn. Ze kunnen de waarde van je website alleen beoordelen via de links en andere factoren.

Waar komen links vandaan?

Links zijn moeilijk te krijgen, net zoals verwijzingen van mensen ook moeilijk te krijgen zijn. Je kunt ze gemakkelijk krijgen door ervoor te betalen, maar dit is een strategie die door weinig SEO-specialisten wordt aanbevolen. Daarom gebruikt Google een link factor. Dit betekent dat mensen alleen naar je website zullen linken als ze waarde vinden in wat je momenteel biedt en wat je kunt bieden. Links worden nuttiger wanneer de context nauw aansluit bij de inhoud van je website. De overgang van de huidige pagina naar de pagina waarnaar een link wordt verstrekt, moet enigszins soepel verlopen. Links van betrouwbare websites wegen zwaarder dan links van onbetrouwbare bronnen.

Geef een reactie