Beginnend ondernemers herkennen dit vast wel: je hebt voor jouw bedrijf een prachtige website gemaakt of zelfs laten maken, maar je merkt dat hij eigenlijk vele malen minder wordt aangeklikt dan die van de concurrent. Hoeveel je je website ook verbetert, het aantal clicks gaat niet omhoog. Helaas is de optimalisatie van je website niet meer de enige factor die het aantal clicks bepaalt. Het is de techniek achter het aan de markt brengen van jouw website, die ervoor zorgt dat meer mensen jouw website bereiken. Door het opvolgen van de volgende tips zal ook jij meer clicks krijgen.
Gebruik SEO
Als je nog niet zoveel tijd hebt besteed aan je marketing, zal deze term je vreemd in de oren klinken. SEO staat voor Zoeken Engine Optimization. Dit is een techniek die ervoor zorgt dat jouw website makkelijker gevonden kan worden door eventuele klanten via zoekmachines. Deze techniek bestaat voor een groot deel uit het onderzoeken van zoekwoorden, het schrijven van duidelijke en doelgroepgerichte content, en linkbuilding. Het onderzoeken van welke zoekwoorden het meest worden ingetypt in Google kan je helpen bij het bepalen welke zoekwoorden jij zelf het best kan gebruiken om een hoog zoekresultaat op te leveren. Daarnaast kan linkbuilding juist een manier zijn om via andere website, mensen naar jouw website te laten doorsturen. En als deze internetgebruikers dan eenmaal bij jouw website zijn beland; zorg ervoor dat ze meteen weten wat ze aan jouw product of service hebben. Schrijf daarom kort maar krachtig en in de stijl van jouw doelgroep.
Dit klinkt als een hele hoop nieuwe dingen om te leren en aan te moeten denken. Maar gelukkig hoef je dit niet zelf te doen. Er zijn talloze SEO marketing trainingen waarbij jij in no time de SEO-techniek eigen kan maken.
Als jouw onderneming al wat is gegroeid en er eigenlijk wel een budget voor marketing, hoef je optimalisatie van de zoekmachine niet eens zelf te doen. Er zijn talloze marketingbureaus die dit klusje voor jou willen klaren. Je wordt dan geholpen door ervaren werknemers die zelfs intensieve SEO training hebben gevolgd en jou binnen de kortste keren meer clicks kunnen bezorgen.
Waar adverteer je?
Daarnaast moet je niet alleen goed nadenken over hoe je adverteert, maar ook waar je adverteert. Zorg ervoor dat je jouw doelgroep via de juiste platformen bereikt. Enkel via websites ga je helaas niet meer iedereen bereiken. Tegenwoordig is het gebruik van sociale media natuurlijk ontzettend groot. In plaats van in de fysieke wereld, bevinden mensen zich steeds meer in de virtuele wereld. Ga dus daarmee aan de slag, en kies de juiste platformen. Is jouw doelgroep tussen de vijfentwintig en vijfenveertig? Zorg er dan voor dat je platformen als FaceBook en Linkedin gebruikt om op te adverteren. Heb je een wat jongere doelgroep tussen de twaalf en vijfentwinting? Investeer dan meer in Instagram, Snapchat en TikTok.