Redmi Note 10 Pro Max (recensie)

Redmi Note 10 Pro Max recensie: deze krijgt een aantal substantiële upgrades, vooral aan de camerazijde en het display. Maar hoe vertaalt zich dit in prestaties? Dit is wat we dachten.

Redmi Note 10 Pro Max recensie: De Redmi Note-serie is de afgelopen jaren aanzienlijk geëvolueerd. Met de Redmi Note 5 introduceerde het bedrijf voor het eerst een Pro-variant en met de 9-serie voegde het een Pro Max toe. De 10e iteratie van de Redmi Note-serie gaat verder met deze evolutie, maar de Redmi Note 10 Pro Max krijgt een aantal substantiële upgrades.

De belangrijkste reden waarom u deze recensie zou willen lezen, is de camera. Ja, het heeft een 108 MP-camera, wat het belangrijkste hoogtepunt is. Ook het display is nu geüpgraded naar een AMOLED-type, de macro-sensor is ook veel verbeterd en de telefoon heeft stereoluidsprekers en een verbeterde classificatie voor water- en stofbestendigheid. Maar hoe vertaalt dit zich allemaal in dagelijkse prestaties?

Aangezien de focus op de camera ligt, wil ik beginnen met dat aspect. De 108 MP-camera is uitstekend, het lijdt geen twijfel dat hij goed presteert, zelfs in lastige lichtsituaties. Moet je echt elke foto maken in de 108 MP-modus? Waarschijnlijk niet, tenzij je op elk aspect van de foto wilt inzoomen en de details wilt zien.

Redmi Note 10 Pro Max recensie: ontwerp, weergave

De telefoon heeft wat Xiaomi het ‘Evol’-ontwerp noemt. Hoewel het er premium uitziet en ik hou van de minimale Redmi-branding aan de achterkant, is een groot minpunt de camera en hoeveel hij eruit steekt. Het eindresultaat is dat het apparaat nooit plat op zijn rug blijft liggen. Een of twee keer gleed het bijna van mijn kleine werk-van-huis-tafeltje. Wat bijdraagt   aan de gladheid is de glanzende afwerking rondom. Ja, het apparaat ziet er eersteklas uit, maar neem hier onmiddellijk een hoesje over om het tegen mogelijke schade te beschermen.

Wel behoudt het toestel een slank profiel, ondanks de 5020 mAh-accu. Het display heeft een resolutie van 6,67 inch full HD + en dit is nu een AMOLED-scherm met een verversingssnelheid van 120 Hz. Tenzij u een van degenen bent die geobsedeerd zijn door specificaties, zou de vernieuwingsfrequentie van 60 Hz goed genoeg moeten zijn. Sterker nog, ik ben pas later overgeschakeld naar de hogere verversingssnelheid. Het display werkt goed, ongeacht de lichtomstandigheden. Zelfs in fel zonlicht is het leesbaar en zou u er geen problemen mee moeten hebben.

Redmi Note 10 Pro Max recensie. Prestaties, batterij

De telefoon werkt nu met de Qualcomm Snapdragon 732G-processor in combinatie met 6 GB of 8 GB RAM en 64 GB of 128 GB opslag. Ik heb de 6 + 128-versie ter beoordeling. Het heeft ook twee speciale SIM-slots en een speciaal microSD-slot. Tijdens mijn gebruik van een week waren de prestaties van de telefoon helemaal geen probleem. Ik speelde games als Dead Effect, Asphalt 9: Legends, Mars, Alto’s Adventure en de telefoon behandelde dit allemaal soepel. Voor Asphalt en Dead Effect schakelde ik over naar de hoogste weergave-instellingen en de games liepen prima.

Ook ander dagelijks gebruik is geen probleem. Er waren geen problemen bij het schakelen tussen apps, het bladeren door WhatsApp-berichten of het voeren van videogesprekken in de app of het openhouden van meerdere tabbladen in Chrome. In mijn dagelijkse gebruik zag ik geen vertraging of stotteren, wat niet eens werd verwacht, aangezien Redmi er al geruime tijd in is geslaagd om de prestaties van zijn Note-apparaten te perfectioneren. Maar het apparaat werd warm aan de bovenkant, vlakbij de camera, toen ik langere tijd aan het gamen was.

De telefoon draait op Android 11 op basis van MIUI 12. Het goede nieuws is dat gebruikers met MIUI 12.5 de mogelijkheid hebben om alle vooraf geladen apps te verwijderen, zelfs die van Xiaomi, wat sommige gebruikers zullen waarderen. Het zal zeker meer keuze in handen van gebruikers geven, wat goed is om te zien.

De batterij van de Redmi Note 10 Pro Max is 5020 mAh en gaat meer dan een dag mee bij zwaar tot matig gebruik. Ik ontdekte dat het in iets meer dan een uur tijd van minder dan 20 naar 100 procent ging met de meegeleverde 33W-oplader.

Redmi Note 10 Pro Max recensie: wie zou het moeten kopen?

Als je denkt dat het tijd is om je Redmi Note 9 Pro Max of zelfs de meer bescheiden Redmi Note 9 in een vuilnisbak te gooien, zou ik zeggen: wacht even. Iemand gebruikt zelfs een Redmi Note 9 in mijn huis, en hij presteert nog steeds erg goed met die 48 MP-camera. Voor degenen die de Note 9 Pro Max gebruiken, is die telefoon nog steeds een uitstekend apparaat.

Als u een ouder apparaat gebruikt, zoals de Note 8- of Note 7-serie of zelfs ouder, is het misschien tijd om te upgraden. Voor degenen die op de markt zijn geweest voor een nieuwe telefoon en de topspecificaties onder de $ 267 willen, is deze telefoon zeker een optie die niet zal teleurstellen.

Als uw budget rond de $ 213 ligt, is het misschien verstandiger om de Pro-versie te kopen, die een 64-megapixelcamera heeft, dezelfde processor en batterij en hetzelfde scherm. U hoeft uw budget niet op te rekken om de hogere camera te kopen. Maar voor mensen met een flexibel budget is dit zeker een van de beste telefoons voor deze prijs.